streda 20. augusta 2014

Prišiel čas na rozlúčku

A je to tu! Čas plný nervozity a neistoty - nikto nevie, čo ma tam čaká. Za posledný mesiac dostávam víaceré otázky: tešíš sa? Nebude Ti smutno? Kedy odchádzaš? Prečo práve Estónsko? Áno, určite sa teším. Už teraz viem, že mi bude smutno. Odchádzam už  túto sobotu, 23. augusta. A prečo práve Estónsko? Nuž, to je na dlhšie vysvetľovanie...



Keď som po prvý raz zbadal zoznam krajín, ktoré môžem navštíviť cez program Erasmus+, bol som sklamaný. Viedeň v Rakúsku? Ja chcem ísť niekam ďalej do cudziny! Na Slovensko nepôjdem, Slovínsko ma neláka. Španielsko? Radšej niekam na sever - do nejakej severskej krajiny, ktorá má vysokú životnú úroveň. Nórsko, Fínsko, Švédsko - to znie fajn. Akurát Švédsko nevypisujú, tak čo si zvolím ako tretiu krajinu? Estónsko! Krajina malá ako naša, s peknou prírodou a podobnou životnou úrovňou.



O niekoľko týždňov po prijatí som začal študovať do akého mesto to vlastne pôjdem. Hlavným mestom Estónska je síce Talinn, ale najstarším mestom je Tartu. Práve sem sa chystám. Wikipédia popisuje Tartu ako študentské mesto, ktoré má 100 tis. obyvateľov a kvôli veľkému počtu univerzít je prezývané "intelektuálnym centrom". Najznámejšou univerzitou je University of Tartu, na ktorej budem študovať. Samotná univerzita sa na informáciu o tom, že Tartu je intelektuálnym centrom Estónska, vyjadrila nasledovne:
"Pravdepodobne akurát počas dňa, pretože v noci nevidím žiadne známky intelektu!"
...a aj pre tento humorný prístup sa tam teším.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára