štvrtok 28. augusta 2014

Vítací týždeň

Uvítací týždeň prebieha v Estónsku tri dni, slúži hlavne na zorientovanie sa v Tartu. Prvý deň každý dostal peknú plátennú tašku s nápisom Tere, Tartu! (Ahoj, Tartu!) mapou, informačnými materiálmi typu "ako prežiť v Estónsku", brožúrku o univerzite a ich podmienkach, papiere o budúcich akciách, pozvánku do klubu, turistického sprievodcu mestom, odznak a nakoniec sim kartu.





Momentálne používam dve telefónne čísla:
estónske: +372 56 17 46 99
  české:     +420 773 584 195

Doteraz som používal aj svoje slovenské telefónne číslo, ale zistil som, že na tom čísle môžem v Estónsku ibe prijímať hovory, volať sa mi dalo iba z Estónskeho.


Uvítací týždeň je pre všetkých zahraničných študentov, takže sa nás zišlo okolo 600 študentov v prednáškovej hale univerzity.

Po privítaní nám odprednášali základné informácie a po pár hodinách prednášky sme boli rozdelení do skupín podľa tútorov a každá skupinka išla so svojím tútorom na obed. Mojou tútorkou je Anne-Mai, ktorá má 20 rokov, študuje fyziku a chcela by ju učiť. Na obede nás bolo okolo dvanásť, tak sme sa medzi sebou zoznámili a po obede išli domov na internát. Niektorí tútori zorganizovali so svojimi skupinami aj večerné stretnutie, no naša skupinka nikam nešla. Možno to bolo dobre, lebo sme si až tak nesadli. Honza išiel do krčmy s jeho skupinou, ja som ostal doma a čítal som si. V ten večer sa tiež organizovala o poschodie vyššie chodbovica, no bolo tam vraj príliš plno, tak sa potom išlo niekam do krčmy.

Dnešný deň prebiehal v podobnom štýle - do obeda prednášky (o informačnom systéme),  potom individuálny obed v reštaurácii (ceny okolo 3-4 eur) a neskôr sme mali prehliadku univerzitnej knižnice. Večer som išiel s Patrikom do mesta, mali stretnutie s ich tútorom, tak som sa rozhodol pridať. Išli sme do krčmy, ktorá sa nachádza v bývalom skladišti strelného prachu. Veľmi dobrá krčma, čapovali tam červené pivo. Okrem toho sa tam dá každý štvrtok jazdiť na "býkovi" - cieľom je udržať sa na ňom čo najdlhšie. Prvý vyhráva 20 eur. Síce sme nevyhrali, ale aspoň sme sa zabavili, určite tam najbližší štvrtok pôjdeme. Zoberiem aj zrkadlovku, lebo fotky z mobilu sú v zlej kvalite. No aby Ste mali predstavu ako to tam vyzeralo, prikladám jednu fotku:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára