nedeľa 12. októbra 2014

Novinky v Tartu

Tak som sa zameral na kadejaké opisovanie mojich výletov, až som Vám zabudol spomenúť, že už bývame na izbe iba piati. Patrik sa presťahoval o poschodie vyššie - a ak mám pravdu povedať, ani sa mu nečudujem.



Sergej je jeden z nezvyčajných ľudí a Patrik nevie veľmi jednať s ľuďmi a hľadať kompromis. No so Sergejom je to naozaj ťažké - poviete mu, že Vám má dať 1.5 € za spoločné veci a on povie, že mi ich dá, keď mu príde štipendium, lebo teraz nemá dostatok peňazí. O pár dní si ide do obchodu nakúpiť topánky a kadejaké somariny. Pripomeniem mu, že tento týždeň má službu a už je sobota, tak by mohol poupratovať. Navrhne mi, že sa so mnou vymení a potom bude mať službu dvakrát za sebou, pretože teraz nemá čas. Následne si začne upratovať vo svojej izbe (na to čas má?). Aspoň, že svoje slovo dodrží. Ale to jeho neustále varenie (a zaberanie miesta) v kuchynke...

Okrem toho sa nám pokazila rýchlovarná kanvica - Sergej vraví, že to je tým, že som tam raz dal variť mlieko. Nebol to najrozumnejší nápad, ale na moju obranu - stál som pri tom a nechal som ho zohrievať asi iba 20 sekúnd. Navyše kanvica fungovala po tomto incidente ešte skoro mesiac. Honza si myslí, že sa pokazil spínač na zapínanie, no ja tvrdím, že to mohlo byť spôsobené nasledovne: často sa stávalo, že kanvica bola zospodu mokrá, keď sa ukladala na spodnú časť, preto mohlo dôjsť ku skratu. No nevylučujem, že som to mohol spôsobiť tým mliekom. Každopádne odpoveď by sme mali dostať v pondelok, tak potom dopíšem, ako sme dopadli: Volali mi z predajne, že si mám prísť po kanvicu a poriadne ju vyčistiť. Keď ju vyčistím, tak ju dajú expertovi na posúdenie - ktorý berie iba čisté kanvice.

Ďalšou novinkou je nový mobil. Z dôvodu lepšej práce na mobilných aplikáciach som si vypýtal školský mobil - Galaxy Nexus 5. Tým pádom mi funguje aj slovenské číslo, no používam najmä to estónske (a občas české).


A aké boli nedávne udalosti? Absolvovali sme food festival, t.j. festival jedál rôznych krajín. Jedlo zadarmo = miestnosť preplnená študentami. Najlepšie to tam vraj bolo tak 15 minút pred oficiálnym zahájením, takže my sme prišli neskoro a veľa nám už toho neostalo. Ale inak pekný nápad. Slovenský stôl nebol, či už z nedostatku slovenských študentov, alebo z nedostatku bryndze. Zato na český stôl bolo nahlásených viac ľudí než by malo, tak náš plán spraviť zemiakové placky zlyhal - ukuchtili ich iní Česi.

Pred pár dňami sme sa zas boli pozrieť na Estónsky festival (tiež pre zahraničných študentov, tiež organizované ESN), čo bola podobná udalosť, akurát čisto v bielo-čierno-modrých farbách.

Estónska jaternica
Zajtra začínajú tkz. Jesenné dni, takže nás čaká budíček o pol siedmej. Po zobudení študentov aj v ostatných internátoch (prečo práve náš musí byť ako prvý?!) budú pred radnicou ponúkať raňajky v podobe palaciniek. Už sa na ne teším, snáď to bude stáť za to skoré vstávanie. Od zajtrajška nás čaká rušný týždeň, veď sa pozrite na zoznam akcií, ktorých sa môžme zúčastniť. Oni vážne nechcú, aby sme tu študovali.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára